Tesla’nın yeni modeli 32 bin sterlin (yaklaşık 1 milyon 250 bin lira) değerindeki Cybertruck, teknoloji devi tarafından şimdiye kadar üretilen en sıra dışı motorlardan biri; hatta kurşun geçirmez.

YouTube’da Pushing Pistons'u yöneten eski bir otomotiv mühendisi olan Abdullah, aracın içine bir göz atarak onu nasıl kullanacaklarına dair takipçilerine kısa bir eğitim verdi. TikTok'a yüklenen videoda Abdullah, izleyicilere bunun normal bir arabadan ne kadar farklı olduğuna dair bir fikir vermek için bir Cybertruck'a atlıyor ve anlatıyor: 

Cyber2 (1)

SIRA DIŞI ARAÇTA ÇOK AZ ŞEY MEKANİK; HER ŞEY DÜĞME KONTROLLÜ VE KAPI KOLLARI YOK


“Aşılması gereken ilk şey, araçla ilgili çok az şeyin mekanik olduğu ve temel olarak her şeyin düğmelerle veya büyük bilgi-eğlence dokunmatik ekranından kontrol edildiğidir. Kapıların kolları yoktur ve arabanın yan tarafındaki dokunmatik yüzeyle açılır ve içeri girdiğinizde ateşleme portu yoktur.

Bir anahtarlığın tüm normal fonksiyonları Tesla mobil uygulaması tarafından gerçekleştirilir ve elektrikli güç aktarma organını yalnızca frene basarak çalıştırırsınız. Sürüş deneyiminizin hemen hemen her unsuru kokpitten özelleştirilebilir.

Cyber3 (1)

MANYAK ÖTESİ BİR ŞEY! VİTES KOLU SÜRÜCÜNÜN BAŞININ ÜZERİNDEKİ TAVANA YERLEŞTİRİLMİŞ

Temel hususlara gelince… Vites kolu normal merkezi konumundan çıkarılmış ve sürücünün başının üzerindeki tavana yerleştirilmiştir. Işıklı düğmelere bir dokunuşla sürüş, boş vites, geri vites ve park arasında geçiş yapabilirsiniz. Tehlike ışıkları da orada. Geri kalanı büyük ölçüde kendine has bazı fütüristik özelliklere sahip olan dokunmatik ekran tarafından kontrol ediliyor.

Standart sürüş modları arasında spor, konfor ve off-road yer alırken, üst düzey modeller aynı zamanda büyük aracın 0'dan 60'a yalnızca 2.6 saniyede hızlanmasını sağlayacak gücü artıran "canavar modu"nu da içeriyor.

Cyber4 (1)

EKSTRA MANEVRA KABİLİYETİNE SAHİP BİR ARAÇ; DÖRT TEKERLEĞİ AYNI ANDA DÖNEBİLİYOR


‘Tüm gezegenler için üretildi’ mottosuyla üretilen Cybertruck, birçok ultra pahalı süper araba kadar hızlıdır. Sürücüler ayrıca diğer dördünün öğelerinin birlikte var olacak şekilde programlanabildiği özel modu da seçebilirler.

Diğer güzel teknoloji parçaları arasında sürüş yüksekliğini yaklaşık 17 inçlik (43 santim) bir aralıkta yükseltme veya azaltma seçeneğinin yanı sıra dört tekerlekten direksiyon sistemi de yer alıyor.

Bu, Cybertruck'un yalnızca ön veya arka çift yerine dört tekerleğin tamamını aynı anda döndürerek ekstra manevra kabiliyetine sahip olmasını sağlar.

HER ŞEY OTOMOBİLİN BİLGİSAYAR SİSTEMİYLE BESLENEN ELEKTRİK SİNYALLERİYLE YAPILIYOR


Ve bu, direksiyon simidinin tekerleklerle hiçbir fiziksel bağlantısının olmadığı bir kablolu sürüş sistemi üzerine kurulmuş olması gerçeğiyle mümkün oluyor. Bunun yerine her şey otomobilin bilgisayar sistemiyle beslenen elektrik sinyalleriyle yapılıyor.”

Sosyal medya yorumcuları bu durumu "dahi" olarak nitelendirdi. Biri şunu yazdı: "Gökyüzüne uzanarak vites değiştiriyorum." Bir diğeri şunu ekledi: "Bence harika." Bu, Tesla'nın 2025 yılı sonuna kadar ‘Redwood’ kod adlı 20.000 sterlinin altındaki bir ‘EV’ modelini piyasaya sürmeye hazır olduğunun bildirilmesinin ardından geldi.

ZIRHLI CAMINI SAATTE 112 KİLOMETRE HIZLA ÇARPAN BİR BEYZBOL TOPU BİLE KIRAMIYOR

‘Model 2’ olarak adlandırılması beklenen giriş seviyesi varyantın, şirket patronu Elon Musk'un söz vermesinden altı yıl sonra üretimin zirvesinde olduğuna inanılıyor.

208 kilometre hıza ulaşabilen ve 61 bin dolara (yaklaşık 1 milyon 849 bin lira) satışa sunulan elektrik motorlu Cybertruck, 1.134 kilo ağırlığında yük taşıyabilir, ayrıca 5 tonluk çekme kapasitesine sahip. Zırhlı camı, saatte 112 kilometre hızla gelen bir beyzbol topunun çarpmasıyla bile kırılmıyor.

Kaynak: MUHAMMET ŞAHİNTAŞ