ŞOK - Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu (BTK), 2025 yılının ilk üç ayını içeren, Türkiye'nin Elektronik Haberleşme Sektörü Pazarı Verileri Raporu'nu yayınladı. BTK verilerine göre, Türkiye Youtube'de zamanını geçiriyor.
INSTAGRAM İKİNCİ SIRADA
Raporun, internet kullanımını irdeleyen ara başlığında, internet trafiğinde önemli paya sahip mecralar sıralandı. Rapora göre, Youtube, Türkiye'de en çok internet trafiği tüketen mecra. Raporda, Youtube'ın toplam internet veri tüketim trafiğinde yüzde 46,1 paya sahip olduğu belirtilirken, diğer mecralar için "Yüzde13 ile Instagram ve yüzde 5,9 ile Netflix takip etmektedir.
VİDEO İZLEMEYİ SEVİYORUZ
Bu veriler, kullanıcı davranışlarının büyük ölçüde video içerik tüketimine dayandığını ve sosyal medya platformlarının da internet trafiğinin önemli bir kısmını oluşturduğunu ortaya koymaktadır." denildi. Youtube, internet tüketimindeki liderliğinin yanı sıra, en çok tercih edilen uygulama olarak da öne çıkıyor. Rapora göre, Streaming Media (Yayın Tabanlı Medya) kategorisinde kullanıcılar tarafından yaygın olarak kullanılan uygulama yine Youtube.
TİKTOK YÜZDE 3,6 PAYA SAHİP
Raporda, konuyla ilgili şu bilgi yer aldı: "En yoğun şekilde tercih edilen uygulama açık ara farkla YouTube olmuştur. Toplam trafik içerisinde yüzde 60,1’lik paya sahip olan YouTube’u, yüzde 13 ile Instagram ve yüzde 7,6 ile Netflix izlemektedir. Bu veriler, video içerik platformlarının dijital medya tüketiminde belirleyici bir konumda olduğunu ve kullanıcı eğilimlerinin büyük oranda görsel-işitsel içeriklere yöneldiğini ortaya koymaktadır." Rapora göre, Tiktok ise sadece yüzde 3,6 paya sahip.