ŞOK - Avrupa Birliği Komisyonu, reklam teknolojisi sektöründe (adtech) AB rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle Google'a yönelik yürütülen soruşturmanın tamamlandığını açıkladı. Açıklamada, Google'ın kendi çevrim içi reklam teknolojisi hizmetlerine rakiplerine karşı iltimas sağlayarak kural ihlalinde bulunduğunun belirlendiği ve bu nedenle firmaya 2,95 milyar euro (3,5 milyon dolar) para cezası verildiği belirtildi.
AB KOMİSYONU 60 GÜN SÜRE VERDİ
AB Komisyonunun, Google'a kendi lehine tercih uygulamalarına son verme ve reklam teknolojisi tedarik zincirindeki çıkar çatışmalarını ortadan kaldırma emri gönderdiği de ifade edilen açıklamada, şirketin bu konuda atacağı adımları 60 gün içinde resmen AB'ye bildirmesi gerektiğine işaret edildi. Google'a reklamlar nedeniyle rekabet soruşturmasını 2021'de başlatan AB, 2023'te şirketi dijital reklam faaliyetlerinde rekabet kurallarını ihlal etmekle suçlamıştı.
2014'TEN BERİ BUNU YAPIYOR
Google'ın 2014'ten bu yana reklam piyasalarında ve seçiminde kendi hizmetlerinin tercih edilmesi için konumunu kötüye kullandığı ve bunun şirketin sunduğu hizmetlere daha yüksek ücret almasına imkan sağladığını iddia eden AB, bu davranışların piyasada hakim pozisyonun kötüye kullanmasını yasaklayan AB kurallarını ihlal anlamı taşıdığını bildirmişti.
BU HAFTA ALDIĞI ÜÇÜNCÜ CEZA
Bugün açıklanan ceza ile birlikte bu Google'a bu hafta verilen üçüncü büyük para cezası oldu. ABD'de görülen bir davada Google'a, insanlar gizlilik ayarlarını kapatsalar bile akıllı telefon uygulaması üzerinden bilgi toplamaya devam ettiği gerekçesiyle yaklaşık 425 milyon dolar ceza verildi. Aynı gün Fransa Veri Koruma Kurumu (CNIL), aldığı kararla Google'ı, internet çerezleriyle ilgili kurallara uymadığı gerekçesiyle 325 milyon euro para cezasına çarptırdı.