ŞOK- TGRT Haber’e konuşan Bakan Tekin, uygulamayla birlikte ailelerin üzerindeki ekonomik yükün hafifletileceğini belirterek şunları söyledi:
“Artık her okul kendi kıyafetini tanımlayacak. Herhangi bir mağazaya yönlendirmek gibi bir durum söz konusu değil. Öğrencimiz ister kendi ilinde, ister başka bir ilden o benzer kıyafetleri alıp kullanacak. Her kademede aynı kıyafetin dört yıl boyunca kullanılmasını istiyoruz.”
Tekin, bu kararla okul formaları üzerinden ticari kazanç sağlanmasının önüne geçmeyi hedeflediklerini ve “Siyah önlük geri geldi” yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını ifade etti.
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ UYGULAMADA
Bakan Tekin ayrıca “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında yeni müfredat uygulamasına da değindi. 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1 ve 2, ortaokul 5 ve 6 ile lise 9 ve 10. sınıflarda yeni programın uygulanmaya başlandığını açıkladı.
Yeni modelin beceri odaklı, çağın gereklerine uygun ve dinamik bir yapıda olduğunu vurgulayan Tekin, her yaz değerlendirme yapılarak müfredatın güncelleneceğini belirterek “Her yıl izleme ve değerlendirme raporları doğrultusunda program gözden geçirilecek. Öğretmenlerimizle birlikte hareket ediyoruz; onlar bu programa inandı.” dedi.
LGS’DE SORU SIZDIRMA İDDİALARINA YANIT
Son günlerde gündeme gelen LGS’de “soru sızdırma” iddialarına da yanıt veren Bakan Tekin, sosyal medyada paylaşılan sınav kitapçığının sınav tamamlandıktan sonra yayımlandığını ve sınav güvenliğini etkileyecek bir durum olmadığını belirterek “Bahsedilen kitapçık, sınavın sözel bölümü tamamlandıktan sonra saat 11.57’de sosyal medyada yayımlandı. Bu saat, bizim planladığımız saatten bile daha geçtir. Ancak yine de paylaşımı yapan kişi hakkında suç duyurusunda bulunduk.” ifadelerini kullandı.
'YABANCI DİL SADECE ÖZEL OKULDA ÖĞRENİLMEZ'
Tekin ayrıca, devlet okullarındaki yabancı dil eğitimiyle ilgili algıyı da değiştirmeye çalıştıklarını söyledi. Pilot uygulamalarla yoğunlaştırılmış yabancı dil programları geliştirdiklerini ifade eden Tekin “OECD ortalamasının iki katı kadar süreyle yabancı dil eğitimi veriyoruz ama hâlâ istenilen sonuç alınamıyor. Artık test ve gramer odaklı değil, dört beceri (okuma, yazma, dinleme, konuşma) üzerinden ölçüm yapıyoruz. Bu süreçte ana dil Türkçeyi güçlendirmek de yabancı dili öğrenmenin temel koşulu haline geldi.” değerlendirmesi yaptı.