İngiltere'deki YouTuber'lar, TikTok içerik üreticileri ve Instagram fenomenleri ilk kez toplu olarak ankete tabi tutuldu. Video uygulaması YouTube ve İngiliz danışmanlık firması Public First'ün yeni araştırmasına göre, İngiltere'de içerik üreticiliği alanında bir yılda 45 bin kişiye istihdam sağlanıyor ve bu sektörün ekonomiye iki milyar sterlinden (yaklaşık 108 milyar lira) fazla katkı getirdiği tahmin ediliyor.

Medya (1) (1)

Max Klymenko, YouTube'da "Carreer Ladder" (Kariyer MErdiveni) adlı video'larıyla ünlendi. 

AYDA YARIM MİLYAR İZLENİYOR

Ancak İngiltere’de bu katma değeri yüksek alanda çalışanlar, hükümet tarafından yeterince takdir edilmediklerini söylüyor. Aylık ortalama yarım milyar izlenme ve 10 milyondan fazla aboneye sahip içerik üreticisi Max Klymenko, "İzleyici sayısına baktığınızda, kanalımızın büyük bir medya şirketinden çok da farklı olmadığını görürsünüz" dedi.

MEDYAYA DESTEK VAR BİZE YOK

İngiliz SkyNews’e konuşan Klymenko, bir medya şirketine göre gençlere daha çok ulaşmalarına rağmen medya şirketleri gibi desteklenmediklerinden yakındı. Ankete katılan 10 binden fazla içerik üreticisinin yüzde 56'sı, İngiltere'deki içerik üreticilerinin kendilerini etkileyen "hükümet politikalarının şekillendirilmesinde söz sahibi" olmadığını düşünüyor.

VERGİ VE BANKA İŞLERİ İÇİN LAZIM

YouTube yetkililerine göre resmi tanınma içerik üreticilerine; sektörün resmi ekonomik verilerde yer alması, hükümette temsil edilmesi, vergi ve finans konularında içerik üreticilerine destek olunması anlamına geliyor. Bazıları için de resmiyet kazanmak iş unvanı edinmek, ipotek ve banka işlerini daha kolay halletmeye yarayacak.

Muhabir: Elif Aksu