FiA'nın (Dünya Otomobil Federasyonu) "Circuit Comission" adlı en üst komisyonunun Türkiye'deki tek üyesi olan gazeteci Fatih Altaylı, Intercity'nin kullanımındayken Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun giremediği İstanbul Park'a, Intercity'den devrinin ardından yıllar sonra girebildiğini yazdı. Devirden sonra piste ilk kez gittiğini yazan Altaylı, "İstanbul Park, FiA'nin 'Grade 1' olarak tanımladığı en üst düzey yarışların yani Formula 1'in bile yapılmasına imkan sağlayan pistlerden.

Aston Villa Hall'un peşinde Aston Villa Hall'un peşinde

Bana ve pek çok F1 pilotuna göre dünyanın en iyi pisti. 4 baş hakeminden biri olduğum 2021'deki yarıştan bu yana bu sıfatımla ilk kez gittiğim pistte üzüntüden neredeyse ağlayacaktım. Planlanmasında ve yapımında federasyon yöneticisi olarak yer aldığım pist eski kiracı tarafından tam anlamıyla sabote edilmiş. Birkaç ay içinde on milyonlarca lira harcanarak en azından bazı yarışlar yapılabilir hale getirilmeye çalışılan pistte gördüklerimi ya da göremediklerimi sıralayayım da siz de ağlayın," dedi.

Altaylı pistteki gözlemlerini şöyle sıraladı:

  • Pisti çevrelen 7 kilometrelik yolun iki tarafında toplam 14 kilometrelik tel örgü hurdacılara satılmış. Yenisini yapmak güvenlik açısından gerekli çünkü piste insanların ve hayvanların girmesini engellemek için üç engelli koruma gerekiyor ve bunlardan ikisi sadece ve sadece kötülük olsun diye sökülüp satılmış.
  • Pistin inşaatı sırasında şantiye binası olarak yapılan daha sonra da lojistik destek, yarış günleri güvenlik ofisleri ve depo amaçlı kullanılan binaları eski kiracı çıkarken yerle bir etmiş.
  • Yarış günlerinde kullanılan bariyerler ve beton bloklar alınıp götürülmüş. Binlerce blok ve kilometrelerce demir bariyer ortalıkta yok.
  • Pistin dış çevre ile bağlantısını kesen çitlere delikler açılmış ve önüne köpek mamaları koyularak sokak köpeklerinin pisti basmasına imkan sağlanmaya çalışılmış.
  • 2020'deki yarışta İBB'nin yarışa destek olmak amacıyla metal ayaklı tribünlerde yaptığı güçlendirme çalışmalarında kullandığı tonlarca demir ve galvanize saç sökülüp satılmış.
  • Tribünlerin yanlarındaki tuvaletler kırılmış, kullanılamaz hale getirilmiş.
  • Otoparklar ile tribünler arasındaki üst geçitler yıkılmış, demirleri satılmış.
  • Pisti çevreleyen ve hem güvenlik hem de yarış sırasında hakemler tarafından kullanılan CCTV kameralarının büyük bölümünün elektrik bağlantıları sökülmüş, trafoları alınıp götürülmüş ve kullanılamaz hale gelmiş.
  • Race Control denilen yarış kontrol merkezindeki on milyonlarca liralık serverların bulunduğu odanın soğutma sistemi sökülerek götürülmüş ve serverların aşırı ısınma ile yanması sağlanmaya çalışılmış ama son anda kurtarılmışlar.
  • Yarışta zaman tutmaya yarayan Time Keeper adlı sistemin önemli parçaları yok edilmiş, araçlarla zaman tutan cihaz arasındaki bağlantıları sağlayan gereçler uçup gitmiş.
  • Pistteki elektronik bağlantıları kaybolmuş.
  • Padok Club denilen alandaki VIP localardaki yer halıları sadece ve sadece kötülük olsun diye sökülüp araziye atılmış, buradaki demirbaş masa ve sandalyeler yok olmuş.
  • Tesisle birlikte kiracıya teslim edilen tüm demirbaş masa, sandalye ve malzemeler yok edilmiş.
Kaynak: HABER MERKEZİ-T24