ŞOK- Chobani markası Türkiye'de satılmıyor. Avrupa'da da yatırımı yok. Buna rağmen Elazığ doğumlu Kürt asıllı işadamı Hamdi Ulukaya'nın, Fenerbahçe'nin hem stadı hem de forması için 100 milyon euro civarında bir yatırımla sponsor olmaya karar vermesi kafalarda pek çok soru işareti bıraktı.

10 YILDIR DÜŞÜNÜLEN BİR PLAN

Fenerbahçe USA Derneğini'nin onursal üyesi olan Hamdi Ulukaya'nın, "Fenerbahçe müthiş bir marka! Dünyada bunun gibi sadece birkaç spor kulübü var" sözlerini hatırlayanlar bu yatırımı "Fenerbahçe sevdasına" bağladı.
Ulukaya gibi işadamları için bu kadar büyük paraları bağlamak sadece "sevgi" ile açıklanamaz. 2017 yılında ABD'den KMVT-11 isimli kanal Chobani'nin Fenerbahçe'ye sponsor olmak isteğini şu şekilde duyurmuştu:

- Özel olimpiyatlara sponsor olan Chobani yeni Red Bull olmak istiyor.

RED BULL'UN BİR SÜRÜ TAKIMI VAR

Enerji içeceği markası olan Red Bull, futboldan Formula-1'e kadar pek çok spor dalına yatırım yapan Avusturya merkezli bir firma. Hali hazırda Almanya'dan Leipzig, Avusturya'dan Salzburg, Brezilya'dan Bragantino, ABD'den New York futbol takımlarının da sahibi. İlerleyen dönemde Ulukaya'nın benzer bir hamle ile Elazığspor'u alabileceği, Chobani futbol projesine start verebileceği iddiası da var.


ABD DIŞINA TAŞMANIN İLK AYAĞI

Chobani'nin de Fenerbahçe'ye sponsorlukla başlayarak markasını önce Avrupa'da sonra Ortadoğu'da ardından da dünyanın farklı yerlerine yayma planları var. Ulukaya'ya göre Amerikan futbolu ve beyzbol gibi sporların ekonomik geri dönüşü çok daha büyük. Ancak futbol dünyanın bir numaralı sporu. Fenerbahçe ile anlaşma sayesinde dünya markası olmanın yolu açılacak.


Muhabir: Elif Aksu