Responsible Spacecraft adlı kuruluşun yayımladığı araştırma, İsrail hükümetinin sosyal medya fenomenlerini adeta “dijital asker” gibi kullandığını ifşa etti. Araştırmacı Nick Cleveland-Stout tarafından hazırlanan rapora göre, fenomenlere TikTok ve Instagram gibi platformlarda İsrail lehine içerik üretmeleri için astronomik ödemeler yapıldı.
38 MİLYON LİRALIK BÜTÇE
Belgelerde, İsrail Dışişleri Bakanlığı’na bağlı Bridges Partners şirketinin, Almanya merkezli Havas Media Group Germany aracılığıyla yürüttüğü gizli kampanyaya ilişkin çarpıcı detaylar yer aldı. Haziran–Kasım dönemini kapsayan “Esther Projesi” için toplam 900 bin dolar (yaklaşık 38 milyon TL) ayrıldı.
PAYLAŞIM BAŞINA 7 BİN DOLAR
Fenomenlere gönderi başına 6 bin 143 ila 7 bin 372 dolar arasında ödeme yapıldığı, toplamda 75 ila 90 paylaşım üretmelerinin beklendiği kaydedildi. Kayıtlara geçen ödemelerden sonra fenomenlerin kimliklerinin gizli tutulduğu, konuyla ilgili soruların yanıtsız bırakıldığı bildirildi.
“ELON İLE KONUŞMALIYIZ”
Projenin detayları ortaya çıkarken, Netanyahu’nun daha önce sosyal medyayı “modern savaşların en önemli cephesi” olarak tanımladığı açıklamalar yeniden gündeme geldi. Netanyahu’nun, “Elon (Musk) ile konuşmalıyız. O bir düşman değil, dost” sözleri dikkat çekti.
FENOMENLERLE GÖRÜŞMÜŞTÜ
Netanyahu, geçtiğimiz ay ABD’de Debra Lea, Lizzy Savetsky, Emily Austin, Shay Szabo, Hannah Faulkner, Thatlatinozionist ve Danya Avner gibi fenomenlerle bir araya gelmişti. Şimdi ifşa olan belgeler, bu görüşmelerin ardında gizli bir propaganda kampanyasının bulunduğunu ortaya koydu.