UEFA maçların yayın haklarında değişikliğe gidiyor. Bu değişiklikle daha çok yayın kuruluşundan daha çok teklif alıp rekabeti kızıştırmayı planlıyor. Böylece kasasını daha çok doldurabilecek. İşin ilginci film ve dizi yayınlarıyla popüler olan Netflix platformu da bu konuyla ilgilendi. Kâr ışığı görmese bu işe girmezdi demek ki orada epey büyük bir gelir söz konusu.. Bundan sonra Şampiyonlar Ligi maçları'nın Netflix ya da Amazon gibi çeşitli platformlardan yayınlanacağı günler yakın görünüyor.

BİR YAYINCIYA BİR MAÇ HAKKI DA OLACAK

UEFA'nın yayın hakları satışındaki yeni yaklaşımı, küresel yayın platformları arasında maçlar için rekabeti artıracak. Netflix de her Şampiyonlar Ligi maç haftasında bir karşılaşmanın küresel yayın hakkı için teklif verecek. UEFA, bu değişimle yıllık gelirini en az 5 milyar euro'ya çıkarmayı hedefliyor. The Times'da yer alan habere göre; UEFA, yayın haklarının ihaleye çıkarılacağı 2027–2033 dönemi için yenilenen bir model benimsiyor. Bu modelde yayın hakları artık yalnızca tesis bazlı satılmayacak; aynı zamanda bir yayıncıya global bir maç hakkı verilmesi mümkün olacak. Yapılacak bu köklü değişiklikle Netflix, Amazon gibi dijital yayın platformlarının çok pazarlı teklif yapabilmesi hedefleniyor.

SADECE HAFTADA BİR YAYIN DÜŞÜNÜYOR

UEFA’nın yayın modelinde yapmayı planladığı büyük değişiklik, Türkiye’de futbolseverlerin Şampiyonlar Ligi’ni izleme şeklini de etkileyebilir. Dijital ortam yayını Türkiye'de gençler tarafından kolayca benimsenebilir. Ama burada fiyat politikası da öne çıkacak. Şu anda Türkiye'de 2 milyona yakın abonesi olan Netflix, bu şekilde abone rekoru da kırabilir. Bu arada Netflix maç yayını sadece haftada brle sınırlı tutmayı düşünüyor.

Muhabir: Elif Aksu