ŞOK - Uluslararası araştırma şirketi JATO Dynamics tarafından yayımlanan rapora göre, RAV4 yılı 1,19 milyon adetlik satışla tamamladı. Model Y ise yalnızca 3 bin adetlik farkla ikinci sırada kaldı. Satışlarda %11’lik artışla zirveye çıkan RAV4, hibrit ve plug-in hibrit versiyonlarının etkisiyle başarısını katladı.

Tesla Model Y’nin tahtı kaybetmesi, markanın küresel imajında son bir yılda yaşanan dalgalanmalarla doğrudan bağlantılı. Özellikle Elon Musk’ın Avrupa’da aşırı sağcı AfD partisine verdiği açık destek, kıtadaki kullanıcılar arasında ciddi tepkilere yol açtı. Bu durum, başta Almanya olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde Tesla satışlarının düşmesine neden oldu. Markaya yönelik boykot çağrıları sosyal medyada geniş yankı buldu.

Buna karşın Tesla, dünya genelinde hala güçlü bir konumda. Markanın bir diğer popüler modeli Model 3, %10'luk satış artışıyla küresel sıralamada 9. sıradaki yerini korudu. İlk 10 listesinde Çinli BYD markasının Qin modeli de yer aldı. Böylece, 2024 itibarıyla dünyanın en çok satan 10 otomobilinden 3’ü tamamen elektrikli araçlardan oluştu. Toyota ise listeye 5 model sokarak geleneksel otomobil devleri arasında öne çıktı.

İlginç bir diğer detay ise hem RAV4 hem de Model Y’nin bu başarıları, modellerin mevcut nesillerinin ömrünün sonuna yaklaşırken elde etmiş olmaları. Toyota, RAV4’ün yeni hibrit odaklı versiyonunu 2026 modeli için duyururken, Tesla da sene başında yenilenmiş Model Y’yi tanıtmıştı. Gözler şimdi Tesla’nın bu yeni modelle küresel zirveyi geri alıp alamayacağına çevrildi.

TÜRKİYE'DE ZİRVEDE

Türkiye özelinde ise tablo çok daha farklı. Tesla, Haziran 2025 itibarıyla Türkiye'de en çok araç satan marka oldu. Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerde artan elektrikli araç altyapısı ve vergi avantajları, Tesla satışlarını ciddi şekilde artırdı. Tesla’nın Türkiye pazarındaki bu çıkışı, Avrupa’daki düşüşün aksine markanın bazı bölgelerde hala büyüme potansiyeline sahip olduğunu ortaya koyuyor.

Muhabir: Eyüp Caner Dokuyucu