İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio'nun da katıldığı Washington'daki imza töreninin ardından yayımladığı video mesajda, Lübnan ile varılan çerçeve anlaşmasını İsrail açısından önemli bir başarı olarak değerlendirdi.
Netanyahu, anlaşmanın İsrail'in güvenlik hedefleri doğrultusunda önemli kazanımlar içerdiğini savundu.
"GÜVENLİK BÖLGESİNDE KALMAYA DEVAM EDECEĞİZ"
Netanyahu, Hizbullah silahsızlandırılana ve İsrail'e yönelik tehdit ortadan kalkana kadar Lübnan'ın güneyinde işgal altında tuttukları ve "güvenlik bölgesi" olarak tanımladıkları alanlardan çekilmeyeceklerini söyledi.
"En kritik nokta, İsrail'in her şeyden önce Lübnan'ın güneyindeki güvenlik bölgesinde kalmaya devam edecek olmasıdır." diyen Netanyahu, İsrail ordusunun bölgedeki varlığını sürdüreceğini ifade etti.
"İRAN'A BÜYÜK DARBE İNDİRDİK"
ABD'nin arabuluculuğunda imzalanan anlaşmaya da değinen Netanyahu, bu süreçle birlikte İran'ın bölgedeki planlarına darbe vurduklarını öne sürdü.
İran'ın İsrail'i Güney Lübnan'dan çekilmeye zorlamaya çalıştığını iddia eden Netanyahu, anlaşmanın bu girişimleri boşa çıkardığını savundu.
İKİ PİLOT BÖLGE OLUŞTURULACAK
Netanyahu, anlaşma kapsamında Lübnan ordusunun bölgeyi devralması için hazırlık yapılacağını belirterek iki pilot bölge oluşturulacağını açıkladı.
İlk pilot bölgenin Litani Nehri'nin güneyinde, İsrail ordusunun mevcut kara operasyon alanının dışında yer alacağını belirten Netanyahu, ikinci pilot bölgenin ise Litani Nehri'nin kuzeyinde bulunduğunu söyledi.
WASHINGTON'DA ÇERÇEVE ANLAŞMASI İMZALANDI
İsrail ile Lübnan arasında yürütülen doğrudan müzakerelerin beşinci turunun ardından Washington'da çerçeve anlaşması imzalandı.
ABD Dışişleri Bakanlığı'ndaki törene ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio'nun yanı sıra Lübnan'ın Washington Büyükelçisi Nada Hamadeh ile İsrail'in Washington Büyükelçisi Yechiel Leiter de katıldı.





