Fenerbahçe ile UEFA arasındaki FFP görüşmelerinde sona gelindi. 2022-2025 yıllarındaki üç yıllık dönemi kapsayan ihlallerle ilgili uzlaşma anlaşmasının kesinleşmesi için artık sadece son bürokratik adımlar kaldı. İddia edilen karamsar senaryoların aksine, kulübe yönelik yaptırımların boyutu netleşmeye başladı.

DAHA DÜŞÜK BİR CEZA OLACAK

Gelen son bilgilere göre sarı-lacivertlilere kesilecek para cezası, iddia edildiği gibi 15 milyon Euro değil, 6 ila 7 milyon Euro arasında çok daha mütevazı bir seviyede olacak. Ancak asıl kritik yaptırım finansal değil, sportif tarafta yaşanacak. İddialara göre UEFA, Fenerbahçe’ye önümüzdeki Avrupa Ligi kadrosunun oluşturulmasında kesin bir "transfer bakiyesi" kuralı uygulayacak.

SATTIĞIN KADAR AL GÜNDEMDE

Bu kısıtlama, Aziz Yıldırım yönetiminin seçim döneminde camiaya verdiği "4 büyük transfer" sözünün tutulmasını şu an için zorlaştırıyor. Kulübün yapacağı her yeni hamle; oyuncunun maaşı, imza parası ve amortisman bedelleri titizlikle hesaplanarak, stratejik oyuncu satışlarıyla dengelenmek zorunda kalacak. Yani satmadan almak ya da bütçeyi aşmak mümkün olmayacak.

YÜZDE 10-15 MAAŞ İNDİRİMİ GÜNDEMDE

Ekonomik dengeyi sağlamak adına kulübün radikal bir adım atması da gündemde. UEFA ile anlaşma imzalandığı takdirde, mevcut futbolculardan %10 ile %15 arasında bir maaş indirimine gitmeleri talep edilecek. Gelir-gider tablosunun nihai hesaplamaları ve resmi mali bilanço ise ancak Ağustos ayının sonunda netlik kazanacak.

DİĞER KURAL ÇOK ETKİLEMEYECEK

Avrupa kadrosuna getirilecek oyuncu sayısı kısıtlaması ise kulüp içinde büyük bir kriz olarak görülmüyor. Fenerbahçe, son yıllarda altyapıdan yeterli oyuncu yetiştirip listeye yazamadığı için zaten UEFA’ya sürekli eksik isim bildiriyordu. Bu nedenle kadro sınırlaması, sarı-lacivertlilerin alışık olduğu ve yönetebileceği bir süreç olacak.

Muhabir: ELİF AKSU