Altaylı'ya göre Türkiye'nin Dünya Kupası finallerinde yer alması doğrudan sportif başarının sonucu değildi.

Dünya Kupası'nın geçmiş yıllardaki gibi 32 takımla oynanması halinde Türkiye'nin finallere kalamayacağını savunan Altaylı, FIFA'nın takım sayısını 48'e çıkarmasının milli takımın önünü açtığını belirtti. Bu nedenle yaşanan elenmenin kendisini şaşırtmadığını söyleyen Altaylı, "Bizim zaten orada olmamamız gerekiyordu" ifadesini kullandı.

"DANGALAKÇA YÖNETİLDİĞİMİZ İÇİN YENİLDİK"

Milli takımın kötü bir kadroya sahip olmadığını vurgulayan Altaylı, başarısızlığın temel nedeninin yönetim anlayışı olduğunu savundu.

Yazısında, "Ama dangalakça yönetildiğimiz için yenildik" diyen Altaylı, kamp ortamının ciddiyetten uzaklaştığını ileri sürdü. Milli takım kampının adeta transfer merkezine dönüştüğünü söyleyen gazeteci, takımın etrafında gereğinden fazla kişinin dolaştığını ifade etti.

HACIOSMANOĞLU ELEŞTİRİSİ

Altaylı'nın en dikkat çeken eleştirilerinden biri de TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu'na yönelik oldu.

Federasyon başkanının eşofman giyerek antrenmana çıkmasını eleştiren Altaylı, "Siz hiçbir federasyon başkanının üzerinde eşofmanla takımla birlikte idman yaptığını gördünüz mü?" diye sordu.

Hacıosmanoğlu'nun turnuva öncesinde yaptığı iddialı açıklamalara da değinen Altaylı, kupa hedefinin gerçekçilikten uzak olduğunu savundu.

Federasyonun daha doğru yönetilmesi halinde milli takımın en azından bir üst tura yükselebileceğini savunan Altaylı, "Rezaletin sorumlusu bellidir. En az suçlu olan futbolculardır" dedi.

Rakiplerin küçümsendiğini belirten Altaylı, Avustralya, Paraguay ve ABD karşısında gereğinden fazla rahat davranıldığını savundu. Yazısında, "Montella da bu havaya girdi. Türkleşti" ifadelerine yer verdi.

"ALTIN JENERASYON LAFI TAM BİR PALAVRA"

Son yıllarda sıkça kullanılan "altın jenerasyon" tanımına da karşı çıkan Altaylı, bireysel yeteneklerin tek başına başarı getirmediğini söyledi.

Dünyanın en iyi oyuncularını bir araya getirmenin takım olmak anlamına gelmediğini belirten gazeteci, 2002 Dünya Kupası'nda üçüncü olan kadronun gerçek anlamda takım kimliğine sahip olduğunu ifade etti.

"REZALETİN SORUMLUSU BELLİ"

Yazısının sonunda sorumluluğun adresini açık şekilde gösteren Altaylı, futbolcuların hedef tahtasına oturtulmasına karşı çıktı.

Federasyonun daha doğru yönetilmesi halinde milli takımın en azından bir üst tura yükselebileceğini savunan Altaylı, "Rezaletin sorumlusu bellidir. En az suçlu olan futbolculardır" dedi.

Deneyimli gazeteci, son söz olarak ise hem yöneticilerin hem de taraftarların yaşananlardan ders çıkarması gerektiğini belirterek, "Asıl utanması gereken önce yöneticiler, sonra biziz" değerlendirmesinde bulundu.

Editör Hakkında