ŞOK - Roger Federer, 2003’te Wimbledon zaferiyle dünya tenisinde yıldızını parlatırken, 2005’te IMG ile yaptığı anlaşma sonrası küresel markaların gözdesi oldu. Mercedes-Benz, Rolex, Lindt ve Gillette gibi devlerle sponsorluk anlaşmaları yapan Federer, sadece kortlarda değil finansal tabloda da rakiplerini geride bıraktı.
FORBES LİSTESİNİN ZİRVESİNE ÇIKTI
Forbes verilerine göre Federer, 2020’de 106,3 milyon dolarlık gelirle dünyanın en çok kazanan sporcusu oldu. Kariyerinin ilerleyen dönemlerinde sponsor ve gösteri maçlarından elde ettiği gelirler, turnuva kazançlarının çok önüne geçti.
UNIQLO İLE TARİHİ ANLAŞMA
2018’de Nike ile yollarını ayırıp Japon markası Uniqlo ile yıllık 30 milyon dolarlık anlaşma imzalayan Federer, emeklilik sonrasında bile gelirini garanti altına aldı.
“ON” YATIRIMI MİLYONLAR KAZANDIRDI
Eşi Mirka’nın giydiği ayakkabı markası “On”a yatırım yapan Federer, bu küçük ortaklığıyla da büyük bir kazanç elde etti. Şirketin New York borsasına açılmasıyla marka 15 milyar dolara ulaştı, Federer’in yüzde 3’lük hissesi ise bugün 375 milyon dolar değerinde.
LAVER CUP’TAN EK GELİR
2017’de kendi adıyla düzenlenen Laver Cup turnuvasını başlatan Federer, yılda yaklaşık 20 milyon dolarlık ek gelir elde etmeye devam ediyor.
DAİMA MÜTEVAZI
Federer, Nike merkezinde ayakkabı testine katıldıktan sonra çalışanlara teşekkür etmeyi unuttuğunu fark edip güvenlikten geri dönmesiyle biliniyor. Tenisteki zarafeti, iş hayatındaki tutarlılığı ve insani duruşu onu sadece bir spor efsanesi değil, aynı zamanda global bir iş imparatoru haline getirdi.