Otomobil sektöründe elektrikli modellere geçiş süreci hız kazanıyor. İngiliz, Kore, Alman ve diğer üreticiler artık yeni modellerinde içten yanmalı motora veda ederken, Japon devi Mazda ise bunun tam tersini yaparak benzinli motora sahip yeni otomobiliyle yolların tozunu almaya geldi.

İçten yanmalı motorlar, özellikle son birkaç yıl içinde piyasadan kalkmaya başladı.

Gelişen teknolojiyle birlikte elektrikli otomobillere geçiş süreci hız kazandı.

Toyota, Mercedes, BMV, Hyundai ve birçok marka artık yeni otomobillerinde hibrit veya tamamen elektrikli motorlara yer veriyor.

Fırtına gibi esen Çinli şirketler de hem hibrit hem de elektrikli motora sahip otomobilleriyle dünyanın dört bir yanından milyonlara ulaşıyor. Ancak Mazda, tüm bu şirketlerin tersinde bir strateji izledi.

Otomobilin kalbi Japonya’nın köklü şirketlerinden Mazda, 2025’te elektrikli bir model yerine enerji verimliliğini artıran, kendi özel geliştirdiği motora sahip bir otomobil tanıttı.

MAZDA’DAN 2025’TE BENZİNLİ OTOMOBİL
Otomotiv dünyasında elektrifikasyon rüzgarı eserken, Mazda CX-30 2025 modeli bu trende karşı duran az sayıdaki seçenekten biri olarak öne çıkıyor. Neredeyse tüm kompakt SUV’lar hibrit veya elektrikli motor tercih ederken, Mazda’nın 2.5L Skyactiv-G atmosferik motoru kullanma kararı cesur bir duruş sergiliyor.

Küçültülmüş turbo motorların aksine Mazda’nın geliştirdiği motor, daha doğal bir sürüş hissiyatı vermesinin yanı sıra, doğrudan gaz tepkisi sunmasıyla dikkat çekiyor.

Mazda, turbo veya hibrit sistemlerin getirdiği karmaşıklıklardan uzak bir sürüş deneyimi vadediyor. Felsefesine uygun olarak sadelik ve sürüş keyfini ön planda tutan firma, yeni CX-30 ile sürücüsüne güven verirken, aynı zamanda sorunsuz çalışan bir sistem sunuyor.

100 KM’DE 6.8 YAKIT TÜKETİMİ
Elektrik desteği olmadan dahi etkileyici bir performans sergileyen araç, 100 km’de ortalama 6.8 litrelik yakıt tüketimi sunuyor. Bu; 154 g/km CO₂ emisyonuyla Avrupa’daki çevresel cezaların dışında kalmayı başarıyor. Üstelik Mazda, sürüş deneyiminden ödün vermeden ekonomik kullanım sunmayı da başarıyor.

TASARIMDA MODERN DOKUNUŞ
Uzun yılların verdiği deneyimle birlikte Mazda, teknik geliştirmelere ek olarak tasarım tarafında da önemli işlere imza attı.

2025 CX-30, Mazda’nın “Kodo” tasarım diliyle şekillendirilmiş akıcı ve kaslı hatlara sahip. Ön yüzde markaya özgü ızgara ve keskin LED farlar aracın dinamik görünümünü güçlendiriyor. İç mekânda ise 8.8 inçlik ekran sürücüye dönük konumlandırılmış, ergonomik kokpit ve kaliteli kumaş döşemelerle modern ve zarif bir atmosfer sunulmuş.

Piyasada birçok teknolojik elektrikli otomobil modellerinin aksine daha sade ve güvenli sürüş deneyimi vaat eden Mazda, 2025 CX-30’un fiyatını 31 bin euro olarak açıkladı. Bu iddialı modelin ne zaman satışa çıkacağı bilinmiyor.