ŞOK - Süper Lig'in 2024-25 sezonunda en fazla yayın geliri elde eden kulüp Galatasaray oldu. Sezonu şampiyon olarak tamamlayan sarı-kırmızılılar, toplam 595,5 milyon TL gelirle rakiplerine büyük fark attı. Bu rakam döviz bazında 17,1 milyon dolara denk geliyor.



Yayın gelirlerinin dağılımında; lige katılım payı olarak her kulüp 95,6 milyon TL aldı. Galatasaray bu payın yanı sıra 30 galibiyet ve 5 beraberlikle 214,5 milyon TL performans primi, 24 eski şampiyonluk için 190,5 milyon TL ve bu sezonki şampiyonluğu nedeniyle de 94,9 milyon TL ödül kazandı.


Fenerbahçe, sezonu ikinci sırada tamamlayarak 513,8 milyon TL (14,7 milyon dolar) gelir elde etti. Beşiktaş ise sezonu dördüncü bitirmesine rağmen geçmiş şampiyonluklarının etkisiyle 409,1 milyon TL (11,7 milyon dolar) gelirle üçüncü sıraya yerleşti.


Sürpriz bir çıkış yapan Samsunspor, 301 milyon TL (8,6 milyon dolar) gelirle "üç büyükler"in ardından en fazla kazanan takım oldu. Trabzonspor ise 276,5 milyon TL (8 milyon dolar) gelirle beşinci sırada yer aldı.


Süper Lig yayın gelirinden toplam 4,9 milyar TL pay dağıtılırken, sezonluk ortalama döviz kuru üzerinden bu rakam 140,6 milyon dolara karşılık geldi. Yayıncı kuruluş beIN Media Group’un ödediği toplam 6 milyar TL’lik meblağın yüzde 18,4’ü TFF ve alt liglere ayrılırken, kulüplere dağıtılan miktar farklı kıstaslara göre belirlendi:


Yüzde 37: Tüm kulüplere eşit dağıtıldı.
Yüzde 46: Takımların galibiyet ve beraberlik sayılarına göre.
Yüzde 11: Geçmiş yıllardaki şampiyonluklara göre.
Yüzde 6: Ligi ilk 6 sırada bitiren kulüpler arasında.

Her galibiyet 6,6 milyon TL, her beraberlik ise 3,3 milyon TL gelir getirdi. Şampiyonluk başına kulüplere 7,94 milyon TL ödeme yapıldı.


Yayın gelirinde ilk 5 kulüp:

Galatasaray - 595,5 milyon TL / 17,1 milyon $
Fenerbahçe - 513,8 milyon TL / 14,7 milyon $
Beşiktaş - 409,1 milyon TL / 11,7 milyon $
Samsunspor - 301 milyon TL / 8,6 milyon $
Trabzonspor - 276,5 milyon TL / 8 milyon $


Süper Lig 2024-25 sezonunda elde edilen bu gelir dağılımı, futbol ekonomisindeki dengesizlikleri bir kez daha gözler önüne sererken, özellikle performansa dayalı gelir kalemleri takımların sahadaki başarısının finansal tablolara nasıl yansıdığını ortaya koydu.