İş insanı Halit Yukay’ın ölümüne yol açan deniz kazasına ilişkin bilirkişi raporu, açık denizde böyle bir çarpışmanın denizcilik literatüründe neredeyse hiç görülmediğini ortaya koydu. Kazadan hemen önce telefonda görüştüğü Kıvanç Tatlıtuğ’un 37 saniyelik tanıklığı ise soruşturmanın kritik verileri arasına girdi.

Bilirkişi raporuna göre Graywolf isimli tekne, kuru yük gemisi Arel-7’ye “tam seyir hızıyla, baş tarafından ve doğrudan” çarptı.
Raporda, açık görüş koşullarında ve hiçbir manevra kısıtı bulunmayan açık denizde böyle bir kazanın literatürde yok denecek kadar az rastlandığı vurgulandı.

BOYA KALINTILARI VE YAPISAL İZLER BİRBİRİYLE EŞLEŞTİ

Kazayı doğrulayan teknik bulgular, Bursa Kriminal Polis Laboratuvarı tarafından yapılan incelemeyle netleşti.
Rapor, hem teknenin hem de geminin çarpışma bölgelerinden alınan numunelerde: Boya tabakalarının, yapısal kırılma izlerinin, mikro düzeydeki kalıntıların birbirleriyle tam uyumlu olduğunu ortaya koydu.

GEMİNİN RADAR HAREKETLERİ VE KAMERALARDAKİ İZLER DOSYAYA GİRDİ

Kuru yük gemisi Arel-7’nin kazaya yakın dakikalardaki radar hareketleri incelendi.
Tespitlere göre:

- Gemi 5 Ağustos’ta olağan dışı bir manevra yaparak daire çizdi.

- Ön kısmında belirgin sürtme izleri bulundu.

- Limana yanaşır yanaşmaz kaptan ve mürettebatın geminin baş tarafını kontrol ettiği görüntülere yansıdı.

Bu görüntüler ve fotoğraflar soruşturma dosyasına dahil edildi.

KIVANÇ TATLI TUĞ’UN SON GÖRÜŞME ANLATI MI İDDİANAMEDE

İddianamenin en dikkat çeken bölümlerinden biri Kıvanç Tatlıtuğ’un tanıklığı oldu.
Tatlıtuğ ifadesinde, Halit Yukay ile yaptığı son telefon konuşmasını şöyle anlattı: “Her şeyin yolunda olduğunu söylüyordu. Bir anda sağanak gibi bir ses duydum ve görüşme kesildi.”

HTS kayıtları, bu telefon görüşmesinin 17.09’da, geminin olağan dışı hareketinin gerçekleştiği dakikada sonlandığını gösterdi.

ASLİ KUSUR YUKAY’A, TALİ KUSUR GEMİ KAPTANINA YÜKLENDİ

Bilirkişi raporu, kazada Halit Yukay’ın asli kusurlu olduğunu; gemi kaptanı Cemal Tokatlıoğlu’nun ise tali kusurlu bulunduğunu belirtti.
Öne çıkan unsurlar şöyle sıralandı:

- Teknenin yüksek hızda seyretmesi,

- Alt kamarada telefon görüşmesi yapılması,

- Teknenin radar reflektörü bulunmaması,

- Gri borda rengi nedeniyle görünürlüğün düşük olması.

KURTARILMA İHTİMALİ ÇOK DÜŞÜK

Rapor, çarpışmanın şiddeti ve teknenin aldığı darbe nedeniyle kazadan sonra kurtarılma ihtimalinin son derece düşük olduğuna işaret etti. Çarpışma sonrası tekne içine hızla dolan suyun, kapalı kamarada bulunan Yukay için yaşam şansını neredeyse ortadan kaldırdığı kaydedildi.

Olaydan 100 gün sonra hazırlanan iddianame, Erdek 2’nci Asliye Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi.
Tutuksuz 10 sanığın yargılamasına aralık ayında başlanacak.

Muhabir: CANER DOKUYUCU