ABD'de güvenli araç olarak pazarlanan Tesa'nın Cybertruck modeli, kazalardan sonra aracın kurtarılmayı ve kaçmayı zorlaştırdığı hatta imkansız hale getirdiği sebebiyle birbiri arında dava ediliyor.

İTFAİYE EKİPLERİ KAPILARI AÇAMADI

Amerikan Washington Post Gazetesi'ne göre, 2024'te, California'nın Piedmont kentinde bir kazada hayatını kaybeden Jack Nelson (20) ve Krysta Tsukahara'nın (19) aileleri, Tesla'ya karşı "taksirle ölüme sebebiyet verme" davası açtı. Kazadan sağ kurtulan tek yolcuyu araçtan çıkaran Jordan Riordan, diğer arkadaşlarını kurtarmak için çelik kapıları ve camları kırmaya çalıştığını ancak başarısız olduğunu belirtti.

Piedmont'taki kaza raporuna göre, aracın sürücüsü uyuşturucu ve alkol etkisindeydi ancak avukatlar, ölümlerin kaza anındaki darbeden değil, yolcuların araçtan çıkamamasından kaynaklandığını söylüyor. Raporda ayrıca itfaiye ekiplerinin Cybertruck'ın kapılarını zorlayarak açmaya çalıştığı ancak başarılı olamadığı anlatılıyor. Davacıların iddiasına göre, kaza sonrası aracın elektrik sistemi devre dışı kaldığında, elektronik kapı kilitleri çalışmadı.

MANUEL KİLİT AÇMA VAR AMA NEREDE?

Tesla araçlarında acil durumlar için manuel kilit açma mandalları bulunsa da, bu mekanizmaların yerinin her zaman belirgin olmadığı ve acil durumda bulunmasının zor olduğu vurgulanıyor. Washington Post'un incelemesi, 2019'dan bu yana Tesla araçlarında en az 12 vakada yolcuların veya ilk yardım ekiplerinin araçlara erişemediğini ortaya koydu.

2024 yılında Wisconsin ve Teksas'ta yaşanan benzer kazalarda da yolcuların yanan araçlarda mahsur kalarak can verdiği iddia ediliyor. Tesla ise suçlamaları reddediyor. Şirket, Piedmont kazasıyla ilgili yaptığı savunmada, aracın güvenlik standartlarını karşıladığını, ancak yanlış kullanıldığını ve bakımının düzgün yapılmamış olabileceğini öne sürdü.

Muhabir: ELİF AKSU