Galatasaray Teknik Direktörü Okan Buruk’un "Türk genci yetiştireyim okey ama yabancı genci neden yetiştireyim?" çıkışı, Türk futbolunda taşları yerinden oynatıyor. TFF, kulüplerin de talepleri doğrultusunda tartışmalı +4 kuralını tamamen kaldırmaya ve yabancı kuralını sil baştan düzenlemeye hazırlanıyor.

EN AZ 2 SEZON ALT YAPIDA OYNAYACAK

Üzerinde çalışılan yeni formüle göre, takımların kadroda bulundurabileceği 14 yabancı (ya da sınırsız) oyuncu için herhangi bir yaş sınırı uygulanmayacak. Ancak TFF, kulüpleri doğrudan kendi öz kaynaklarına yönlendirecek çok katı alt yapı zorunlulukları getirmeyi planlıyor. Bir oyuncunun bu statüde sayılabilmesi için ise en az 2 sezon kulübün alt yapısında forma giymiş olması gerekecek.

EN AZ 30 DAKİKA KALMA KURALI

Yeni taslağın en radikal kararı ilk 11'e yönelik olacak. Teknik direktörler, yaşına bakılmaksızın en az 1 ya da 2 alt yapı çıkışlı oyuncuyu (yabancı da olabilir) ilk 11'de başlatmak ya da süre vermek zorunda kalacak.
Üstelik bu oyuncular için "en az 30 dakika sahada kalma" gibi bir süre sınırı getirilmesi de masadaki güçlü seçenekler arasında yer alıyor.

MAÇ KADROSUNDA 4 YA DA 5 GENÇ

Kadrodaki alt yapı ambargosu bununla da bitmiyor. Maç günü belirlenen 18 kişilik kadroda en az 4 veya 5, TFF'ye bildirilen 28 kişilik geniş lig kadrosunda ise en az 8 veya 9 alt yapı çıkışlı futbolcu bulundurulması zorunlu hale gelecek.

Kulüpler, belirlenen bu alt yapı kontenjanlarını dolduramadıkları takdirde yerlerine başka transfer yazamayacak; 18 ve 28 kişilik kadrolar eksik kalacak.

Muhabir: ELİF AKSU