ŞOK- Özellikle sosyal medyada zayıflık algısı üzerinden yürütülen paylaşımlar, gençler arasında yeme bozukluklarının artmasına neden oluyor. Dünyaca ünlü moda markası Zara'nın iki reklamının, "sağlıksız derecede zayıf" görünen modellere yer verdiği için yasaklandığı ortaya çıktı.

REKLAMLAR "SORUMSUZ" OLARAK DEĞERLENDİRİLDİ

Reklam Standartları Otoritesi (ASA), reklamlardaki bazı unsurlara vurgu yaptı. Gölgelerin ve geriye doğru taranmış topuz saç modelinin bir modeli "zayıf" gösterdiğini, bir diğer görüntüdeki pozun ve düşük kesimli tasarımın da modelin "çıkıntılı" köprücük kemiklerini ortaya çıkardığını belirtti. ASA reklamı "sorumsuz" olarak değerlendirerek tekrar yayınlanmaması gerektiğini ifade etti. İnternet sitesinde, mankenlerin üzerinde kıyafetleri gösteren Zara'nın sosyal medyada da yayınladığı tüm görsellerinin "sorumlu bir şekilde hazırlanmasını" sağlaması gerektiğine karar verildi.

Zara Mz86 Cover

Zara, iki modelin de fotoğrafların çekildiği tarihte sağlıklı olduklarını kanıtlayan tıbbi belgelere sahip olduğunu vurgulayarak, söz konusu reklamları kaldırdı.

Daha önce de başka markaların reklamları, modellerin çok zayıf olduğu gerekçesiyle yasaklanmıştı.

Muhabir: Elif Aksu