Türkiye'de her an her şeyin değişebileceği bir atmosferde yaşıyoruz. Ekonomik kriz, açlık sınırının altında kalan asgari ücreti derken keyifler kaçtı. Yeni yılda umutlar başka bahara kaldı. Bu arada seçim anketlerinde kararsızların rolü gittikçe büyüyor.
'KARARSIZLARI İKNA EDEN KAZANIR'
HBS Araştırma, Türkiye genelinde 20'den fazla ilde, 2 bin katılımcı ile yüz yüze görüşme yöntemiyle seçim anketi yaptı. 19-23 Aralık tarihleri arasında yapılan genel seçim anketinde en dikkat çekici sonuç, henüz kararını vermemiş seçmen grubunun büyüklüğü oldu. Kararsız oyların dağıtılmadığı ham sonuçlara göre; CHP yüzde 28,3 ile birinci, AK Parti yüzde 24,6 ile ikinci sırada geliyor. Üçüncü sırayı ise herhangi bir siyasi parti değil, yüzde 17,4'lük oranla "kararsızlar" grubu alıyor. Anket sonuçlarını değerlendiren Fatih Portakal, bu oranın önemine dikkat çekerken, "Kararsızları kim ikna ederse o kazanacak. Yüzde 17'yi aşan çok ciddi bir kararsız kitle var" yorumunda bulundu.
MHP- İYİ PARTİ REKABETİ KIZIŞTI
Kararsızlar dağıtılmadan önceki diğer oy oranları ise şöyle: DEM Parti yüzde 6, MHP yüzde 5,2, İYİ Parti yüzde 5, Zafer Partisi yüzde 3,9, Yeniden Refah Partisi yüzde 3, Anahtar Parti yüzde 2,4 ve TİP yüzde 1. Kararsız seçmenin oransal dağıtılmasıyla oluşan tabloda ise CHP, yüzde 34,3 oy oranına ulaşarak birinci parti konumunu sürdürdü. AK Parti yüzde 29,8 ile ikinci sırada kalarak CHP'nin yaklaşık 4,5 puan gerisinde yer aldı. Anketin dağıtılmış sonuçlarında MHP ve İYİ Parti'nin rekabeti ön plana çıktı. DEM Parti yüzde 7,3 ile üçüncü sırada yer alırken, onu yüzde 6,3 ile MHP ve hemen ardından yüzde 6,1 ile İYİ Parti takip etti.
Kararsızlar dağıtıldıktan sonra diğer partilerin oy oranları ise şu şekilde:
Zafer Partisi: Yüzde 4,7
Yeniden Refah Partisi (YRP): Yüzde 3,6
Anahtar Parti (Ağıralioğlu): Yüzde 2,9
Türkiye İşçi Partisi (TİP): Yüzde 1,2.





