Bakan Gürlek, Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü kapsamında yaptığı paylaşımda, uyuşturucu ve her türlü zararlı maddeyle mücadeleyi kararlılıkla sürdüreceklerini belirtti. Bağımlılıkla mücadeleyi önleme, rehabilitasyon ve topluma yeniden kazandırma süreçleriyle bir bütün olarak ele aldıklarını vurgulayan Gürlek, özellikle ceza infaz kurumlarında bağımlılıkla mücadele için özel alanlar oluşturduklarını ve hükümlü ile tutuklulara kapsamlı psiko-sosyal destek sunduklarını ifade etti. Bakan Gürlek, hedeflerinin bağımlılık sarmalına düşen bireylerin hayata yeniden tutunmalarını ve sağlıklı bir şekilde topluma uyum sağlamalarını gerçekleştirmek olduğunu kaydetti.
2005'TEN GÜNÜMÜZE REHABİLİTASYON VERİLERİ
Adalet Bakanlığı'nın paylaştığı bilgilere göre, 2005 yılından itibaren ceza infaz kurumlarında 1 milyon 601 bin 629 kişi rehabilitasyon sürecinden etkin bir şekilde faydalandı. Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı Programı (SAMBA) çerçevesinde grup çalışmaları, bireysel görüşmeler ile hem hükümlü ve tutuklulara hem de ailelerine yönelik seminerler düzenlenmeye devam etmektedir. Bu çalışmalar kapsamında, yalnızca 2026 yılının ilk üç aylık döneminde 88 bin 694 kişiye ulaşıldığı bilgisi paylaşıldı.





