Audi’nin yeni spor modeli, Çin’de satışa sunulduktan sonra otomobil dünyasında büyük yankı uyandırdı. Alman otomotiv devinin kendi ülkesinde yüksek fiyatlardan alıcı bulan modellerini Çin pazarında çok daha uygun fiyatlarla satışa çıkarması dikkat çekti. Bu durum, “Audi neden kendi ülkesinde bu kadar ucuz satamıyor?” tartışmalarını da beraberinde getirdi.

Alman otomotiv devi Audi, son yıllarda elektrikli araç yatırımlarını hızla artırsa da markanın mevcut modelleri Batı pazarlarında beklenen çıkışı yakalayamadı. Yenilikçi teknolojilere ve güçlü tasarımlara rağmen satış rakamları, rakip markaların gerisinde kaldı.

Ancak marka Çin'de nihayet aradığını bulmuş olabilir. Zira yeni AUDI E5 Sportback, lansmanından sadece yarım saat sonra 10.000'den fazla ön sipariş aldı. Satışlardaki bu artışın nedeni ise fiyatlandırma.Şaşırtıcı şekilde Çin'de AUDI E5'in başlangıç fiyatı sadece 235.900 yuan, yani mevcut döviz kuruna göre 33.100 dolar seviyelerinde.

Kalbinde 28.76 kWh bataryaya sahip olan bu spor otomobili, 295 beygir gücünde arka motor ve yerel test standartlarına göre 384 mil (618 km) menzile sahip lüks bir otomobil olarak öne çıkıyor. Üst donanım seviyeleri çok daha ileri giderek 776 beygir gücüne kadar güç sunarken, alıcılar ayrıca dijital kokpit ve Çinli alıcılara özel olarak tasarlanmış bir yazılıma da sahip olabiliyor.

İç mekanda ise Alcantara ve deri karışımı kullanılırken, teknolojik anlamda da üst düzey denilebilir.

İlginç şekilde Audi’nin Almanya'daki en ucuz crossover modeli, giriş seviyesi 116 beygir gücündeki 3 silindirli TFSI motoru için 29.000 avrodan (34.000 dolar veya 242.500 yuan) başlayan bir alt kompakt model olan Q2. Ancak şirketin premium modeli olan E5, Çin’deki 33.000 dolarlık fiyatıyla Almanya’daki tüketicilere kıyasla daha cazip fiyat imkanı sunuyor. Bunun arkasında ise birçok faktör var. Gelin bunlara yakından bakalım:

-Çin'de akü maliyetleri daha düşük
-Enerji çok daha ucuz
-Yerel üretim çok daha verimli
-Almanya %19 oranında satış vergisi (KDV) alırken, Çin normal otomobiller için sadece %10, elektrikli araçlar için ise bazı durumlarda sıfır KDV uyguluyor

Sonuç olarak Çin’de otomobillerin bu kadar ucuz olmasını yukarıda sıraladık. Ancak böylesine bir araba Avrupa’da satılmış olsaydı, fiyatı Çin’e kıyasla iki kat daha pahalıya gelebilirdi.

Editör Hakkında