ŞOK-Autocar dergisinin “Zamana Yolculuk” bölümünde, otomobil dünyasının en uzun ömürlü motorları listelendi. Hâlâ satışta olan ve altmış yılı aşkın süredir yollarımızda olan markalar, toplamda tam 485 yıllık bir deneyimi temsil ediyor. Bu da dayanıklılığın sadece başlangıç olduğunu gösteriyor. Teknolojisi, tasarımı ve kalitesiyle yıllara meydan okuyan bu otomobiller, otomotiv tarihinde unutulmaz bir yer edindi. İşte, dayanıklılıkları ve zamana karşı koyan yapılarıyla dünyanın en uzun ömürlü 10 araba modeli…

Ekonomim haberine göre.10. Mercedes G-Serisi - 38 yıl (1979-2017)

Piyasadaki en ikonik otomobil isimlerinden biri olan G-Serisi savaş için üretilmiş bir motor ile öne çıktı. G-Wagon lüksün eşanlamlısı haline geldi ancak başlangıçta hem askeri hem de sivil kullanıma uygun çevik bir arazi aracı olarak geliştirildi. Mercedes ve Steyr-Daimler-Puch bu yetenekli otomobili üretmek için Galandefahrzeug-Gesselschaft adlı ortak bir şirket kurdular ve 1979'da ilk G-Serisi hazırlandı. 2017 yılında tamamen yenilenene kadar 38 yıl boyunca neredeyse hiç değişmeden kaldı ve 2018 yılında yepyeni temellerle yepyeni bir model olarak piyasaya sürüldü.

9. Peugeot 504 - 38 yıl (1968-2006)

Peugeot'yu 20. yüzyılda kurtaran otomobil olarak kabul edilebilir. Fransız yapımı olmasına rağmen 504, Pininfarina ile işbirliği yapılarak tasarlandığı için 'İtalyan stili, Fransız ruhu' sloganıyla ilk tanıtıldı. Popüler 404 aile otomobilinin genişletilmiş versiyonu olan 504, binek otomobil satışlarının pek de parlak görünmediği bir dönemde, Eylül 1968'de üst orta sınıfa yönelik alışılmadık ve sağlam bir modern otomobil olarak piyasaya sürüldü. Yılın Otomobili ödülüne layık görüldü ve toplumsal huzursuzluğun yaşandığı bir dönemde Peugeot ve otomobil üretimi için açık ara bir zafer ilan etti. Sonuç olarak, son otomobil Aralık 2005'te Nijerya'daki üretim hattından çıkana kadar 3,7 milyondan fazla model üretildi.

8. Hillman Hunter - 39 yıl (1966-2005)

Hillman Hunter 1966 yılında otomobil dünyasına giriş yaptı. Rootes grubu tarafından üretilen bu araç, Minx ve Super Minx'in yerini almış ve piyasaya ilk çıkan araç olmasına rağmen görünüm olarak Ford Cortina Mk2'ye oldukça benzemekteydi. Üretiminin 13 yılı boyunca Başta İngiltere olmak üzere pek çok üklede en çok satan araçlarından biri haline gelen bu araba çok az kişi hatırlıyor. Hunter, İran'ın ulusal otomobil şirketinin Rootes’dan üretim haklarını satın almasının ardından Paykan'a dönüştü ve kısa sürede İran'ın ulusal otomobili haline geldi. Rootes'un geri kalanı artık Peugeot'a ait olup, montajı 1985 yılında başlamış ve yerini Peugeot 405 temel alınarak üretilen Samand'a bırakmıştır.

7. Mini - 41 yıl (1959-2000)

Bu, şimdiye kadar üretilmiş en ikonik İngiliz arabasıdır. Tüm zamanların en ünlü isimleri Twiggy'den The Beatles'a pek çok yıldızın tercihi olmuştur. Dört kişinin sığabileceği kadar küçük bir otomobil olan Mini, Alec Issigonis tarafından Süveyş Krizi sırasında küçük ve yakıt tasarruflu otomobillere olan talebi karşılamak amacıyla tasarlandı. Yarış arabalarından sinemaya, Mini 40 yıldır kalpleri ve zihinleri fethederek her şeyi başardı. Klasik Mini'nin üretimi Ekim 2000'de durduruldu ve ardından Birmingham Longbridge'deki üretim hattından kırmızı Mini Cooper Sport modeli çıktı. Sonuç olarak 5.3 milyon Mini üretildi.

6. Citroën 2CV - 42 yıl (1948-1990)

Savaş öncesinde, bir çiftçinin ve ailesinin yeni sürülmüş bir tarladan bir sepet dolusu yumurtayı kırmadan geçmesini sağlamak amacıyla efsanevi bir şekilde tasarlanan orijinal 2CV'nin prototipleri, İkinci Dünya Savaşı sırasında saklandı. Tasarımın ilk kez çizilmesinden yaklaşık 10 yıl sonra satışa sunuldu. 1948-1990 yılları arasında türevleri de hesaba katıldığında 9 milyon adet satıldı. Sadece Orijinal 2CV'nin 5,1 milyonu geçen rakamda üretildiği tahmin ediliyor.

5. Lada Niva - 45 yıl ve hala devam ediyor (1977-günümüz)

Lada'nın 1977 yılında geliştirdiği Niva, günümüzde de hala güçlü bir şekilde varlığını sürdürüyor. Sırp arazi şartlarında yol alabilecek, becerikli ve sağlam bir arazi aracı olarak geliştirilen bu araç, Fiat türevi 2101 ile bazı parçalarını paylaşıyordu. Çok hafif ve uygun fiyatlı olması nedeniyle anında popülerlik kazandı. Onu şimdinin Dacia Duster'ı olarak düşünebilirsiniz. Başlangıçta kırsal kesimlere yönelik bir araç olan bu araç, daha sonra üç ve beş kapılı 4x4 hatchback'leriyle şehir içi sürücülere de pazarlandı. 1977'den beri aralıksız olarak üretiliyor ve sadece 2020'de küçük bir makyaj operasyonu geçirdi. Ancak 2025 yılında 45 yıllık kesintisiz serüvenine son verecek yeni bir model daha geleceği duyuruldu.

4. Hindustan Ambassador - 49 yıl (1958-2007)

Hindistan'ın 'yolların kralı' 1958 yılında tanıtıldı. Kompakt otomobil ülkede oldukça popülerdi ve elitler arasında bir statü sembolü olarak görülüyordu. Morris Oxford serisi III temel alınarak tasarlanan sedan, hayranlarını etkileyen kutumsu bir tasarıma ve 1950'ler için etkileyici sayılabilecek 35 beygir gücündeki 1.5 litrelik bir motora sahipti. İş adamlarının, politikacıların, sinema yıldızlarının ve elitlerin arabasıydı ve içi oldukça lükstü. Ancak 1990'lı yıllarda uluslararası otomobil üreticilerinin Hindistan pazarına girmesiyle popülaritesi azaldı. Ancak Peugeot, Büyükelçi'yi Hindistan pazarına geri döndürmek için 2017 yılında 10 milyon sterlin ödedi.

3. Morgan 4/4 - 64 yıl (1955-2019)

Morgan, bir kültürel miras ve otomobil üretimi alanında bir İngiliz başarı öyküsüdür. Dayanıklılığı ile öne çıkar. Morgan'ın dört tekerlekli ilk otomobili olan 1. Seri 4/4 ilk olarak 1936 yılında üretilirken, kesintisiz üretimine başlanan 2. Seri modeli 1955 yılında piyasaya sunuldu. Series 2 4/4 roadster, teknolojik gelişmelere, zevk ve modadaki değişimlere rağmen 2019 yılına kadar yalnızca küçük değişikliklerle üretimde kalmayı başardı. Morgan serisinin giriş modeli olan 1.172 cc'lik Ford 100E motoru 36 bg güç üretiyordu ve 1965'te 75,3 mil/saat azami hıza ulaşıyordu. Morgan, aynı dişbudak ağacı çerçevesini kullanmaya devam ederek, 1910 geleneklerini 21. yüzyılda bile 4/4'e taşımaya devam etti ve 1980'lerde Fiat kaynaklı bir motorla geçirdiği kısa bir dönem dışında, 4/4, 64 yıllık ömrü boyunca yalnızca çok küçük ayarlamalar yaptı.

2. Volkswagen Tip 2 - 64 yıl (1949-2013)

Tarihin en önemli minibüsü olarak adlandırılan Type 2, elde ettiği ikonik başarıya kıyasla mütevazı bir kökene sahipti. Tip 2, Almanya'nın II. Dünya Savaşı'ndan sonra yeniden inşasına yardımcı olmak için üretildi ve kitlesel pazar yaratılması, küçük bir otobüsün tüm zamanların ulaşım aracı olması Hollandalı bir VW ithalatçısı olan Ben Pon sayesinde gerçekleşti. Wolfsburg fabrikasında 'Plattenwagen' olarak başlayan araç, daha sonra Kombi, Transporter, Bus, Camper ve Kleinbus olarak adlandırıldı ve 60'ların hippi hareketinin sembolü olarak tüm zamanların en ünlü kamp aracı haline geldi. Üretim Latin Amerika'da 2010'lu yılların başına kadar devam etti ve VW, 600 adet 'Last Edition' modelini yalnızca Brezilya pazarı için üretti. VW, kurulduğu günden bu yana dünya çapında 10 milyondan fazla Tip 2 otobüs üretti.

1. Volkswagen Beetle - 65 yıl (1938-2003)

Volkswagen Beetle, tarihin en uzun süre üretilen otomobili oldu. Muhtemelen en ünlüsüdür, dünyayı tekerlekler üzerine oturtan araba olarak bilinir. Başlangıçta Nazi Almanyası'nı harekete geçirmek için tasarlanmıştı ancak II. Dünya Savaşı'nın sonunda seri üretime geçildi. Başlangıçta sadece Volkswagen’in 'halkın arabası' olarak adlandırılan Beetle’ı, daha sonra Käfer, Vocho, Coccinelle, Fusca veya Maggiolino takma adlarıyla da anıldı. Hiçbir İngiliz veya Amerikalı üretici bunu istemese de, hatta bir İngiliz yetkili bunu 'ekonomik olmayan bir girişim' olarak nitelendirse de, 1945 yılında üretime başlandığında büyük bir başarıya ulaşmış ve ilk nesil otomobiller toplamda 21,5 milyon adet satılmıştır. Tüm zamanların tek platformdan üretilen en popüler otomobili oldu. Üretimi sonunda Meksika'da sona erdi ve 2003'e kadar orada kaldı.

Editör Hakkında