ŞOK - Otomotiv devleri arasında sorunsuz motor ve şanzıman şanıyla bilinen Toyota, efsane kasasını bile artık gölgede bırakıyor.

1999 yılında geliştirdiği ve dünyanın efsane kasa olarak bildiği Corolla modelini geliştiren Toyota, 2006 yılında ise bambaşka bir sayfa açtı.

Türkiye’de milyonların gönlüne taht kuran ve bej rengi iç döşemesiyle nam salan Toyota Corolla 2006 kasasıyla sorunsuzluğu baştan yazdı.

Ankara’da bir kullanıcı olan Recep Candan Corolla’sıyla ilgili başından geçenleri şu sözlerle anlattı:

“Geçtiğimiz günlerde uzun yola gitmem gerekiyordu. Arabam 230 bin kilometrede. Yağ suyuna bakayım dedim. Meğer suyu bitmiş. Muhtemelen suyu biteli 1 haftadan fazla oluyordu. Çünkü genelde kontrol ederim.

Suyuz bir halde çalışması ve başıma masraf çıkarmaması tabi ki çok hoşuma gitti. İnsanların bir kez daha neden Toyota dediklerini tam anlamıyla tecrübe ettim.”

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan ve söz konusu durumun çok tehlikeli olduğunu söyleyen 45 yıllık motor mekanik uzmanı Ertan Özyiğit ise, “İnsanlar ne de olsa Japon’dur bir şey olmaz dememeli. Çok büyük sorunlara davetiye çıkarır aracı susuz kullanmak.” dedi.

Özyiğit ekonomim.com’a verdiği özel demeçte şu ifadeleri kullandı:

“Motor soğutma sıvısı olmadan bir aracın kullanılması, motorda ciddi ve geri dönüşü zor hasarlara yol açabilir. Soğutma sıvısı, motorun çalışma sırasında oluşan yüksek ısıyı dağıtarak motorun ideal sıcaklıkta kalmasını sağlar. Bu sıvı olmadan çalışan bir motor, kısa sürede aşırı ısınır.
Soğutma sıvısı eksik ya da hiç yoksa, motorun contalarında yanma meydana gelebilir. Özellikle silindir kapak contası yüksek ısıya dayanamayarak zarar görür. Bu durumda motor yağı ile su birbirine karışabilir, bu da motorun düzgün çalışmasını engeller ve tamiri oldukça maliyetli bir sürece dönüşür. Daha ileri seviyede ise motor bloğu ya da silindir kapağı çatlayabilir."