Türk sinemasının unutulmaz isimlerinden Kadir İnanır, Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde düzenlenen törenle son yolculuğuna uğurlandı. Anma programında ilk konuşmayı yapan Jülide Kural, zaman zaman duygularına hakim olmakta zorlandı. Yaklaşık 27 yıldır hayatını paylaştığı İnanır'ın en büyük vasiyetini de ilk kez törene katılanlarla paylaştı.

"ASIL DUYGUM SESSİZCE DURMAK"

Konuşmasına duygularını ifade ederek başlayan Jülide Kural, aslında sessiz kalmak istediğini ancak Kadir İnanır'ın haykırmak istediği düşüncelerin çok büyük olduğunu söyledi.

İnanır'ın oyunculuğunu yakından izlemenin kendisi için eşsiz bir deneyim olduğunu belirten Kural, usta sanatçının yalnızca bir oyuncu değil, toplumun farklı kesimlerinin kendisinden bir parça bulduğu bir isim olduğunu dile getirdi.

VASİYETİNİ İLK KEZ AÇIKLADI

Konuşmasının en dikkat çeken bölümünde Kadir İnanır'ın vasiyetini paylaşan Kural, usta sanatçının en büyük arzusunun toplumsal barış olduğunu ifade etti.

Kural, İnanır'ın, "Bu dünyadayken ya da ayrılırken en büyük vasiyetidir memleketine; o büyük barışı mutlaka biz halklar kuracağız." sözlerini her zaman dile getirdiğini belirtti.

"VASİYETİN SORUMLULUĞUMUZDUR"

Gözyaşları içinde konuşmasını sürdüren Jülide Kural, Kadir İnanır'ın bu vasiyetinin herkes için bir sorumluluk olduğunu söyledi.

Konuşmasını ise usta sanatçıya seslenerek, "Vasiyetin sorumluluğumuzdur, bir gün mutlaka sevgilim, mutlaka." sözleriyle tamamladı.

Muhabir: ERHAN ALVEROĞLU