Milliyet Sanat’ın Ağustos sayısı, “Bullet Train/Suikast Treni”yle Brad Pitt’i kapağa taşıdı.

 Bu ay vizyona giren “Suikast Treni”nde talihsiz bir suikastçiyi o oynayan ve neredeyse hiçbir sahnede dublör kullanmayan Pitt’in sinema yolculuğunu Sevin Okyay anlattı. 

Burçin S. Yalçın ise film hakkında bir değerlendirme yazdı.  Sinema sayfaları, Sandra Bullock’un sinema hayatını ve “Nope/Hayır” ile günümüz korku sinemasının önemli isimlerinden Jordan Peele’in korku türüyle ilişkisini ve türe getirdiği yenilikleri de aktarıyor. 

Asu Maro Ayın Söyleşisi’nde Cumhuriyet’in 100. yılına denk gelen 50. yılını, yeni şarkılar ve Türkiye’nin her köşesindeki konserlerle kutlamaya hazırlanan Nükhet Duru ile sohbet ediyor.

Plastik sanat sayfaları, dünyanın en önemli sanat etkinlikleri arasındaki Documenta’nın 15. edisyonuna yer veriyor. 

Ayrıca Murat Germen’in, Anadolu’nun en iyi korunmuş antik kentlerinden Sagalassos’tan ilham alan yeni fotoğraf sergisi; İsmail Acar’ın 300 adet limitli “Kaftan” projesini hayata geçirmesi; koleksiyoner Agah Uğur ile söyleşi; Amerikalı sanatçı Jonathan Monaghan’ın, dijital çağın geleceği şekillendirmesine dair endişelerini yansıttığı Türkiye’deki ilk kişisel sergisi “Şaşaa”,  Ahmet Doğu İpek’in Arter’deki “Başımızda Siyahtan Bir Hâle” sergisi yer alıyor.

21 Ağustos’ta Parkorman’da konser verecek Nick Cave’in son dönemiyle ilgili değerlendirmesiyle başlayan müzik sayfaları, Emily Haines liderliğindeki Kanada çıkışlı Metric’in bu yaz çıkan sekizinci albümleri “Formentera” ile J-rock başlığında toplanan ve 30. yılını yeni bir albümle kutlayan, Japon grupların has isimlerinden Boris üstüne yazılarla sürüyor.

Neredeyse 30 yıllık yolu sabit bir kadroyla deviren Muse’un 9. stüdyo albümü “Will of the People” ve Beyoncé’un tam altı yıl sonra çıkardığı yeni albümü “Renaissance” ile ilgili değerlendirme yazıları; Almanya’da yaşayan üçüncü nesil Türklerden Derya Yıldırım’ın söyleşisi; Kemal Küçük’ün, caz müziğin 100 yıl sonra da olsa artık bir devlet konservatuvarında ana sanat dalı olarak yer alması ve Naim Dilmener’in, Birsen Tezer’in “Saklasam Kendimi” adlı yeni şarkısı değerlendirmesi de dergide yer alıyor.  

Derginin sahne sanatları sayfalarında, pandemi sonrası daha da çoğalan tek kişilik kadın oyunlarında hikâyelerin kahramanlarına hayat veren oyuncuların söyleşisi ile yazar ve yönetmen Özen Yula’nın temmuzda kaybettimiz efsane tiyatro yönetmeni Peter Brook’u anlattığı yazısı var. 

Javier Marias’ın “Vahşiler ve Duygusallar” adlı yeni kitabı vesilesiyle futbolun edebiyattaki yerine değinen yazı; Yiğit Bener’in titiz çalışmasıyla hazırlanan “Yazınsal Akrabalıklar-Benerler” külliyatı, Cengiz Aytmatov’un çocukluğunu anlattığı otobiyografik kitabı “Çocukluğum” ve Dr. Töre Sivrioğlu ve Mahir Ünsal Eriş’in dost meclislerinde tarihten eski dillere, arkeolojiden kitaplara uzanan “Geri Dönüyoruz” podcast serisi üzerine röportajla da edebiyat bölümü son buluyor.